Wednesday, April 28, 2010

KURMA AYAM!!

weyh,,!! tetibe jer na citer pasal makanan:
aha memandangkan tadi aku terpandang kat home FB aku,
aku ternampak amie post

Kamaliah Amni: Ili Athira, ;) msk pe hari ni?

aha ak mcm terpaku ngn jawapan ili athira

inilah jawapan nyerr;

 

Ili Athira: hehe..saya masak
kurma ayam.
sambal peria.
kailan goreng jew...
kamaliah amni masak apa hari ni??...
=) 

aku pon membalas:
Nurul Amiera: wah sedap nyerr,,,(hehe saje na mnyemak,, kurma aym fav saye) hehe =) like it!♥♥

dan Amie pon bertanya kpd Ili : setelah disingkatkan cerita

Kamaliah Amni: nsi goreng cincai je la. hehe. cm ne nk wt aym kurma? ni yg tringin nk try ni. hehe.

aha,, aku dah terpikir2 Ili msti bg resepi kat Amie sbbnyer Ili niyh mmg lah seorang yg sgt baik hati dan tidak lokek ilmu.. =) I LIKE  jd Ili pon bg lah resepi tue.. aku pon mula terase na mencube..

resepi nyer ialah;

 mula2 tumiskan kayu manis dan sewaktu dengan nya..
pastu tumis bawang.masuk rempah kurma+air.
pastu masuk kentang.ayam.
pastu ltak air asam pastu masuk air.....
tggu tgok mcm kentang nak empuk letak santan.
haha cincai jew..lain orang.lain caranye..
 

 haaa,, itue jer yg dye bgtaw..  aha sgt sempoi =.=' adeh,,! lapar nyer,,dah la tgh2 mlm niyh, mmg patot aku mencuba,aha,nnti ble aku dah cube aku maklum2 kan lah yea,,hehe akan upload gmba skali..huhuhu.. excited jer rase.. aha 


No comments: