Sunday, July 25, 2010

Sunday, July 18, 2010

minggu orientasi,d PAHANG :)

yuhuuu,, im home!! yeahh! 
bru jer blk dari PAHANG,perrgghh syiokk abiss. our UNIKL buat orientasi kat kem bina negara..haha 
mcm2 pengalaman dirasai.. 

Walaupun bru jer berkenalan sehari,4 hari di kem telah membuatkan kami semua rapat mcm adik-beradik.. dorang sume sangat cool, dan gempak habis..
 I LOVE U ALL,, muahh ♥ ♥ unikl mmg best! haha

Friday, July 2, 2010

1 july 2010

hai hai all the readers.. 
hari ini nak cerita pasal semalam. emm ape jdi ekh smlm.
adooiii mcm mne nak cerita niyh.lupe dah ape yang jadi semalam haha sengal tol cik amiera niyh...


ohh haa baru ingat. oke kita mulakan cerita dari awal pagi yea..
pada pukul 6.15 kita dah keluar rumah untuk ke K.L 
what?? kenapa keluar awal sangat??
sebabnya kita ikut ibu pergi kerja sekali.. jadi kenalah kita kluar rumah awal pagi untuk mengelakkan kesesakan lalu lintas ke K.L. maklum sahaja lah yea..



haha.. bercerita pasal gelagat manusia niyh. sesampai je kita di dpn pejabat ayah,kita pon tunggu lah kat tangga lobi tuh. kat situ ade lah sorang kakak niyh.. cara berpakaian dye nampaknya bukan lah dari KL kot.sbb cara dye berpakaian adalah baju kurung, selipar, dan beg.emm agak2 dye dari mne ekh. kita pon tgk je lah dye sbb yang menarik perhatian kita untuk tgk dye adalah kerana dye kelihatan sgt lah gelisah..mungkin sedang menunggu seseorang sama seperti kita lah kan.. kejap ke kiri kejap ke kanan.. kita pon naik pelik lah..
perhati je lah dye..hehe last2 sorang lelaki kluar dari pejabat tue.dan berjumpa dgn kakak yang menunggu dgn gelisah itu td..huhu
kakak td tue dgn geram nye dye tros je marah2 laki tue..
haha marah betol 
haha kesian kakak tue kne tunggu lama.. siap marah2 lagi.. hehe mcm kelakar pulak tgk...
:D 
isyh cik amiera niyh nakal betol.haha




ade 1 lagi gelagat manusia yang kita perhatikan.. tp kesian jugak kat dye..
ade lah sorang indian lady niyh..berpakaian dye jalan-jalan smbil sebelah tgn dye pegang beg bimbit dan sebelah lagi pegang handphone.nmpak sgt leka lah lady tue dgn handphone dye... dan dalam hati ini terdetik 'isyh aunty niyh kang tersadung mne2 kang.tak tgk jalan plak tue.'
tak lama lepas itu aunty niyh pon turun tangga.. dan klepekkk!! kita pndang kat tnggaa tuh,rupa2 nye dye terjatuh.. alamak.. smpai tercampak sandel dye..cepat2 aunty tue bgn..
ouhh aunty lain kali nak bjalan fokus yea.jgn tgk handphone smpai tak tgk jalan..huhu..


kesimpulannya.. saja je nak cerita pasal gelagat manusia niyh..hehe tak de kena mnegena dgn yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia..
cerita ini hanya lah pemerhatian dari kasar shaja. :)
peace!!

Thursday, June 24, 2010

COTEST: GADIS PALING COMEL.

hai hai dah beberapa minggu menghilang daripada mengepost blog..hari ini muncul kembali dgn entry yg agak menarik..hehe agk menarik kerana saya baru pertama kali menjinak-jinakkan diri dalam contest yg dibuat oleh orang comel 

 jadi ini lah gambar saya yang saya rase comel ! hehe
comel la kut..hehe
   

    
apakah benda comel/cute yang anda suka?
ini lah benda cute yang paling saya sayang dan suka..hehe
comelkan.. hehehe

oke bagi sesiapa yang nak join contest niyh boleh sahaja.. 





ok. syarat-syaratnya mudah sahaja.

  1. terbuka kepada gadis-gadis sahaja sebab lelaki tidaklah comel.mereka kachak dan macho sahaja. hak hak hak.
  2. perlu lah menjadi followers saya yang comel dahulu. *psst..kalau nak LIKES fanpage saya sekali pun ok what. thehehe...:)
  3. letak sekeping sahaja gambar anda SENDIRI. tidaklah berdua mahupun bertiga apetah lagi berempat. dan gambar itu mestilah gambar anda yang TERKINI mungkin! tidak mahu gambar masa kecil-kecil; masa baby sebab kalau masa baby semua orang pun comel oh..!
  4. buatla entry khas untuk contest saya ini. letak kan banner contest ini di entry anda dan di sidebar anda dan WAJIB backlink kepada contest saya ini semula. ok. ;p. copy-paste je code banner contest di sidebar saya itu.perletakan banner contest di side bar adalah tidak wajib.terpulang mahu letak atau tidak :)
  5. di dalam entry anda juga tuliskan jawapan untuk soalan saya ini :: apakah benda comel/cute yang anda suka? contohnya. :: benda comel yang saya suka ialah toothbrush holder. ;p. itu contoh lah ye..
  6. tag kan hanya seorang yang anda rasa patut join contest ini. make sure orang yang di tag itu tahu ya??!

ok..itu sahaja syarat-syaratnya.mudah kan???gambar tak kisah beredit atau tidak.tetapi NATURAL BEAUTY is better right? hehe...kalau sudah join,alertkan saya di ENTRY ini.!

contest dibuka dari 21 JUNE 2010 hingga 21 JULY 2010. saya masih belum terfikir nak ambil berapa pemenang..3 orang ke 10 orang ke??.nanti akan update later.!! juri adalah rahasia. yang pasti bukanlah seorang blogger. ;D

psst:: hadiah apa??dah nama pun contest comel.sure la hadiah dia merupakan sesuatu yang comel dan kiut. ;))

selamat menjoinkan diri!! :)
 
 
hanya copy and paste dari tuan punya blog yang menganjurkan contest ini.. hehe enjoy your self!! ♥ ♥   

Sunday, May 23, 2010

BERTIGA 3A



my lovely bestfriend!!    
both soo much..
awk berdua seriously saya mmg nak sgt sgt sgt jumpe..but right now really bz with school... i kne bnyak sgt berkorban untuk masa depan i... and i believe both of u too.. :(
malam2 slalu termimpi-mimpi kamu berdua..
bnyak btol halangan nak jumpe awk berdua niyh.. mse sye free awk berdua bz..mse sye bz awk berdua free pulak.. knape knape?
rindu nak bersama-sama mcm dlu2 mse kte kat skolah dlu.. kemana sahaja selalu bersama...
skrang niyh nak kluar meluangkan masa bersama-sama pon dah susah...

harap sgt kte dpt bertemu dan meluangkan masa bersama... 
SAYA SANGAT SAYANG PERSAHABATAN KITE 3A;NURAZIEEFAH && NURAFIAH && NURULAMIERA (AZIEEFAH,AMIERA,AFIAH)

PRA-UNIVERSITI

PRA-UNIVERSITI
saya NURUL AMIERA BT KAMARUZAMAN kini menjadi warga sekolah SMK BANDAR TASIK KESUMA,BERANANG...
 ahaaaa..  inilah lencana sekolah ku hehe
i amik subjek 
  • EKONOMI
  • B.MELAYU
  • PENGAJIAN PERNIAGAAN
dan subjek wajib ialah:
  • PENGAJIAN AM
  • MUET
  Pada mulanya mmg aku sangat kecewa kerana aku tidak mendapat tawaran untuk ke IPTA dan aku seolah-olah tidak boleh menerima kenyataan bahawa aku akan memasuki alam persekolahan sekali lagi!! 
  Sebolehnye aku tidak mahu...tp apakan daya ku... tingkatan 6 adalah pilihian ku yang terakhir untuk aku melanjutkan pelajaran kerana aku tdk mahu ketinggalan atau memasuki mana-mana IPTS... aku pon nekad untuk mencuba mendaftar di tingkatan 6 di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN BANDAR TASIK KESUMA, dan aku merelakan diriku untuk mendengar taklimat PN.MAZNAH iaitu guru tingkatan 6,beliau bnyak memberi semangat dan contoh2 untuk diteladani..dan aku semakin yakin untuk mencuba...
  Upper6 baik dan sangat sporting =) hehe mereka seramai 18 org shaja dan dbahagi 2 sikit kan... aku bljar kat skolah tue pon aman jerr...ta ramai sgt dan senang untuk menonjol... :))  cikgu 2 pon sporting habis... suka suka... sistem pembelajaran kami adalah sistem kuliah ala ala Universiti.. cume yg ta bestnyer harus bpakaian sekolah dan berada di kawasan persekolah.. itu sahaja beza nyerr...
  Org kata STPM ni susah tp aku akn cuba untuk membuat yg terbaik dan akan menebus kembali keputusan SPM yg sgt lah hodoh tue...  
AZAM AKU: AKAN BELAJAR BERSUNGGUH2 DAN MENDAPATKAN 4PRINCIPLE A.DAN BAND 3/4 UNTUK MUET.AKAN BERUSAHA MENYIAPKAN SEGALA TUGASAN YANG DIPERTANGGUNGJAWAB KE ATAS DIRIKU.. :)
MATLAMAT: MENEMPATKAN DIRIKU DI UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA SEBAGAI MAHASISWI DALAM BIDANG PERNIAGAAN :)

KAWAN-KAWAN..SILA DOAKAN KEJAYAAN SAYA UNTUK BERJAYA DENGAN CEMERLANG DAN MENDAPAT KERJA YG BEST DAN DGN HARAPAN DPT MENYUMBANG KEPADA KEJAYAAN NEGARA JUGA...! 







Sunday, May 16, 2010

:DD

salam 1 Malaysia too all the reader's,
sorry dah lme ta update blog.. lately niyh tersangat sangat lah busy yealah dah msk skolah blk niyh.. jadual mkin padat..huhu
soo nnty2 lah cerita pasal sekolah baru saya yea...
huhu.. tata
u all..
muah muah